Laos en reis naar Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sabine Asselt - WaarBenJij.nu Laos en reis naar Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sabine Asselt - WaarBenJij.nu

Laos en reis naar Vietnam

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

17 Maart 2013 | Vietnam, Hanoi

Hier dan eindelijk weer een verslag vanuit Azië... Nu Vietnam, Hanoi...

Leuke tijd gehad in Laos. begonnen in Pakse en daarna Savannahket, Vientiane, VangVieng, Luang Prabang en geëindigd in Phonsavan...

De leukste tijd in Laos was toch wel Vientiane, VangVieng en Luangprabang...
In VangVieng een super leuke tijd gehad met super lieve mensen vanuit verschillende landen (Duitsland, Zweden, Canada en ook Nederland). Helaas ook weer afscheid van elkaar moeten nemen, maar ook een groot deel van de groep ging naar Luangprabang. Wel niet tegelijk maar hebben elkaar allemaal weer even gezien daar....

Laatste plaats in Laos waren we weer met zijn 2. Ook wel even lekker, waren allebei niet super fit. Dus hebben weinig gedaan in Phonsavan, eigenlijk alleen maar heel heel heel erg veel geslapen...

Vrijdag op zaterdag nacht werden we om half 2 opgehaald om naar de bus te gaan voor naar Vietnam, Hanoi... Bus zou om 2 uur komen. Maar werd half 4... Erg leuk zo lang wachten in een kroeg met dronken mannen... Ook wel lachen achteraf... Ze vonden ons maar wat interessant. Totdat ze vroegen of we al een vriend hadden en wij allebei volmondig JA zeiden... Hielp wel, waren gelijk niet interessant meer. Dan mag je af en toe best liegen toch, hahaha :P.

Eenmaal in de bus (slaapbus) helemaal geen plek meer voor ons, fijn... Zit je dan in het gangpad, en de reis is 16 uur... Uiteindelijk konden we ergens onder de stoelen op een matrasje liggen. Nou ben ik al niet dol op kleine ruimtes maar dit was echt heel erg... Iedereen zat aan me en aan onze spullen. Dan moet je mij hebben, kan daar zo slecht tegen... Hebben ze ook wel gemerkt...

Na 3 uur waren we al op de grens van Vietnam. Wat duurde het daar allemaal lang zeg, wel 2 uur in totaal. Eerst grens Laos onze stempel voor verlaten van land (ze denken alleen dat iedereen de hele dag de tijd heeft). Daarna lopen naar grens Vietnam, daar weer wachten op stempel, handbagage door de scan en ja hoor vervolgens moesten we ook onze backpack uit de bus halen en door de scan doen (halverwege duurde dat te lang dus mochten we verder, maar natuurlijk wij waren met nog wat mensen al met onze bagage door de scan gegaan). Paar uur later en behoorlijk misselijk van het zitten op de grond in de bus, hadden we dan weer even een stop. Gelukkig waren er 2 zo vriendelijk om hun stoel/bed aan ons af te staan, halleluja, wat waren wij hun dankbaar zeg... Om half 11 's avonds waren we dan eindelijk in Hanoi (ruim 20 uur over gedaan dus ipv 16). Vanaf station met mini van naar centrum en maar gelijk guesthouse ingegaan van de eigenaar van reisorganisatie(mini van). Heerlijk eigen kamer weer en nu ook met balkon, super...

Nog even rondgelopen op zoek naar eten en daarna heerlijk naar bed... Vandaag weer even onze was laten doen en rondgelopen in de stad... Wat is Hanoi groot.

Morgen avond vertrekken we hier weer, gaan dan naar het uiterste noorden, Sapa. Maar in Hanoi komen we nog terug vanuit Sapa, om de stad nog beter te bekijken...

Nu zo lekker eten en over de night market lopen (inmiddels onze hobby geworden).

Gaat allemaal best snel, nu ruim 5 weken weg, nog iets meer dan 7 weken te gaan. En zitten al in het 3e land van de 4, of ja eigenlijk ook nog paar dagen Singapore natuurlijk niet te vergeten...

Heel veel liefs vanuit Vietnam, Hanoi.
Tot snel...
XXX Sabine.....

• 17 Maart 2013 - 14:46

Marja:

Jullie hebben zeker heel erg genoten van jullie bed en kamer na zo'n busreis. Leuk weer dit verslag Sabine, dikke van je moeder. xxxxxxxxxxxxxxxx

• 18 Maart 2013 - 12:45

Peter Van Asselt:

Dames blijven oppletten op zakkenrollers. Oude deel van Hanoi wordt voor gewaarschuwd. Ook met taxi's en fietstaxi wordt afgeraden in de avond. Scooterrijders die proberen handtassen los te snijden enz. Ook in Sapa gelden waarschuwingen. Beste is een buiktas ofzo en onder de kleding. Niet opvallend met je telefoon over straat lopen.

• 20 Maart 2013 - 23:00

Hillegonda:

Hoi Sabine en vriedin, wat een prachtig verhaal. Pas goed op jullie zelf, maar dat lukt jullie wel. Ben erg trots op jullie wat een onderneming. Nu geniet er lekker van. En als jullie weer terug komen. ..... Is de temperatuur ook lekker in dit kikkerlandje.

Groetjes, Hillegonda. En oma Baukje Liefs

• 21 Maart 2013 - 11:05

JOke Van Den Berg:

Geniet van al jullie verslagen en vooral foto's geniet er lekker van ladies dikke kussssssssssssssss Joke